Keskustelupalstan ohje

Keskustelupalstalle

————————————————————————————————————————————————————————–

Tiivistelmä
Lähetä otsikoimasi viesti palstan ylläpitäjälle osoitteeseen marjutkuuselo@gmail.com. Viestit pyritään julkaisemaan mahdollisimman pian. Mahdollisissa ongelmatapauksissa kannattaa ottaa yhteyttä ylläpitäjään.

Jos haluat viestin liitettäväksi aiemmin aloitettuun ketjuun, mainitse sen viestin ID-tunnus, johon kirjoituksesi kaikkein suorimmin liittyy, jotta teksti voidaan sijoittaa ketjussa sille sisältönsä puolesta luonnollisesti kuuluvalle paikalle.

————————————————————————————————————————————————————————–

Keskustelupalstalla julkaistaan Pohjois-Pohjanmaan kirjoittajat ry:n jäsenten mielipiteitä, ehdotuksia ja kommentteja yhdistyksen toiminta-alaan liittyvistä aiheista, kuten kirjoittamisesta ja kirjallisuudesta sekä niiden harrastusta tukevasta toiminnasta. Kaikkia viestejä voi kommentoida, eli aloitetuista aiheista on mahdollista käydä yhdessä keskustelua.

Otsikolla varustetut tekstit voi lähettää palstan ylläpitäjänä ja moderaattorina toimivalle Marjut Kuuselolle osoitteeseen marjutkuuselo@gmail.com. Viestit ryhmitellään aiheiden mukaan viestiketjuiksi. Jos haluat kirjoittaa johonkin jo aiemmin aloitettuun ketjuun, esimerkiksi antaa palautetta toisen esittämästä kommentista, viesti kannattaa otsikoida sen mukaisesti, ja ylläpidon helpottamiseksi kannattaa osoittaa, mihin palstalla olevaan viestiin oma kirjoitus liittyy. Tätä varten jokaisella palstalla julkaistulla viestillä on sen ainutkertaisesti yksilöivä ID-tunnus, joka löytyy viestin otsikon edestä. Kommenttiin voi tulla kommentteja, ja siksi hierarkiatasot erotetaan ID-tunnuksessa pisteen avulla. Esimerkiksi ID-tunnus 5.3.2 tarkoittaisi viidennen ketjun aloitusviestiä koskevaa kolmatta kommenttia koskevaa toista kommenttia. Viestin lähettäjän ei tarvitse tietää omalle viestilleen tulevaa ID:tä, vaan ylläpitäjä julkaisee sen viestin mukana. Koska uusimman viestin sisältävä koko ketju nostetaan aina päällimmäiseksi, ketjut eivät esiinny palstalla numerojärjestyksessä. Palstan alussa oleva laskuri ilmoittaa palstalla olevien viestiketjujen ja kaikkien viestien lukumäärän.

Tekstit julkaistaan aina otsikon alapuolella mainittavalla kirjoittajan omalla nimellä, ja nimen perässä mainitaan julkaisupäivämäärä, joka määräytyy sillä perustella, milloin palstan ylläpitäjä on saanut viestin. Jokainen vastaa kirjoituksensa sisällöstä ja mielipiteistä itse. Viestit luetaan ennen julkaisemistaan läpi, ja ne julkaistaan juuri siinä muodossa kuin ne on lähetetty. Tämä tarkoittaa sitä, että viestejä ei editoida, ja siinä varmasti äärimmäisen epätodennäköisessä tapauksessa, jos viesti sisältäisi asiattomuuksia, sitä ei lainkaan julkaistaisi palstalla. Keskustelu tapahtuisi varmasti ilman valvontaakin asiallisesti ja hyvässä hengessä, mutta keskustelupalstalla on hyvä kertoa kaikille palstan keskustelijoille ja lukijoille turvaa antavat säännöt, jotta ne ovat tasapuolisesti kaikkien tiedossa.

Author: paakayt

Jaa julkaisu